Wednesday, September 17, 2014

Beto.

Salam.

Harini entri bahasa melayu sebab baru lepas makan nasik lemak. Aura-aura orang melayu masih berbau di mulut. Kayh.

Kenapa Beto?
Malas nk explain tp takpa kita explain jugak sebab takmau orang cakap kita gedik pakai nama Beto sebab minat Beto Kusyairy. NO. Masa sekolah rendah, kawan-kawan suka ejek nama saya..Rabiatul...depa kata Roberto Carlos. Alaaa yang main bola untuk Brazil tew. 


Tada! Hi my name is Roberto Carlos and I will kick you like a ball.

Hakikatnya saya tak suka kena ejek macam tu. Sangatlah tak suka. Tapi pada masa yang sama, saya jugak rimas dengan soalan, "Nama awak panjang sangat, ada nama pendek tak?" Nama pendek dari Rabiatul Adawiyah? RAB? RABI? ATUL? ADA? WIYAAAA? BABY? (auw) tak best. noktah. Kakak siap pernah buat emel untuk saya. cat_dawie@hotmail.com. Cat sebab kunun2 suka kucin la..dawi sebab..takdak nickname. wjdnsswjhsbfhwgebidfgnwui dawi? Nak bagi kat orang pun segan..T_T Guna IRA pun pernah. Geli-geli okay nk pakai. Tempoh bertahan dengan nama tu : setengah hari.

Dipendekkan cerita, masa form 6 nk kena buat jadual tugasan. nama Rabiatul tu tak muat kt kad manila tu (nk letak nama dan gambar semua student) so saya start la pakai nama Beto. Terpaksa...terpaksa punya pasal lama-lama suka...kolej sampailah sekarang kat ofis pun pakai nama Beto. 


kurang lebih macam ni la jadual tu. kesian orang sebelah. tapi lagi lawa lah sebab dulu-dulu kan ada pertandingan kelas ceria. 

Jadi sekarang ni saya kerja P.A...p.a ni kena la nama sweet2 macam Siti, Ain, Celine...ni kesian bos ada P.A nama jantan. Terpinga-pinga client cari mamat Mexico kat ofis. Hm.

Tapi bukanlah nk deny nama sendiri. Panggillah Rabiatul, tak kisah pun. Hampa la dok komplen panjang. Saya okay ja. Nama sufi kot. Lagi kan elok guna nama sebenar untuk mendoakan. Kan kan kan. :p

Ok nanti kita cakap pasal benda len pulak, saya sakit perot ni babai.

6 comments:

  1. awat la dulu ai tak terpikir nama beto
    dlu abby kot


    geli
    abby abadi

    T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kat pandora nama I Abby...hehee...terpaksa jugak sbb Pandora kan..takkan nk pakai nama Beto.

      Abby Abadi hahahahahahahaha

      Delete
  2. pergghh dlu nama abby? wowwww sejuta kalikkk!

    ReplyDelete
  3. Haha tau masa skola ko tak suka nama tu..muka ko sgt menunjukkan kejengkelan nya bila orang panggil ko 'beto'...sampai aku pon takot nak tegor

    ReplyDelete